Bedrijven investeren veel geld in innovatie om de concurrentie voor te blijven. Helaas lukt het vaak niet om succesvolle digitale producten en diensten te ontwikkelen. Om de slagingskans van projecten te vergroten zijn twee zaken belangrijk. Allereerst is het noodzakelijk om alle innovatie-initiatieven te koppelen aan uw visie en strategie. Welke doelen heeft u met betrekking tot bedrijfsprocessen, klantervaringen en nieuwe businessmodellen? Bedrijven die digitale innovatie succesvol aanpakken besteden gemiddeld zo’n 10% aan elk van deze doelen, maar nooit meer dan 50% per onderdeel. Als tweede is het belangrijk dat u niet alleen investeert in het verbeteren van de klantervaringen, maar ook in de medewerkerstevredenheid. Denk aan de situatie dat een medewerker zes verschillende systemen moet gebruiken om een simpele adreswijziging door te voeren. Het integreren van systemen vereenvoudigt niet alleen de taken van de medewerker, maar zorgt ook dat de klant sneller geholpen wordt. Met een goede visie en oog voor medewerkerstevredenheid legt u een goede basis voor een succesvolle digitale transformatie
Meer interessante kennis en informatie
Wat is digitale transformatie? | Een toenemend aantal bedrijven, overheden en businessmodellen veranderen momenteel als gevolg van wat ‘de digitale transformatie’ wordt genoemd. Maar wat is dat eigenlijk? Hoe krijgt u ermee te maken? En moet u er iets mee? Dit e-boekje laat u kennismaken met de digitale transformatie en geeft u beknopt antwoord op de deze vragen. Vergeten bedrijfsproces | Organisaties moeten zich constant verbeteren en vernieuwen om de concurrentie voor te blijven en om aan de verwachtingen van de klant te voldoen. In dit whitepaper leest u meer over het proces van continu verbeteren. |