Zeven stappen om de dataprivacy te waarborgen:
- Schep intern duidelijkheid over de visie en strategie om de datasoevereiniteit voor klanten te waarborgen.
- Evalueer de competenties die intern aanwezig zijn of nog ontwikkeld moeten worden voor het verwerken en delen van klantdata.
- Optimaliseer de systemen en processen om te garanderen dat klanten de controle op hun gegevens behouden en er geen datalekken optreden.
- Zorg voor afstemming met partners waarmee u klantdata uitwisselt, om te zorgen dat ze net zo transparant als u werken.
- Evalueer uw plaats in het ecosysteem om te achterhalen of er nieuwe partners gezocht moeten worden die aanvullende klantdata kunnen leveren.
- Ontwikkel een user interface of control panel waarmee klanten kunnen regelen welke data ze op welk moment met uw organisatie willen delen.
- Communiceer helder en transparant naar klanten over de data die u van hen nodig hebt en laat zien wat dat hen oplevert. Daardoor wint u hun vertrouwen.
Meer interessante kennis en informatie
Klantdata opslaan | De gegevens van uw klanten kunt u opslaan in een CRM systeem. CRM software ondersteunt het commerciële proces van uw organisatie: relatiebeheer, acquisitie, marketing en service. Doel hiervan is het optimaliseren van de relatie tussen uw organisatie en uw klanten en prospects. Heeft u nog geen CRM systeem in gebruik of is uw huidige systeem aan vervanging toe? De gratis CRM box biedt u kennis over het selecteren en implementeren van CRM software. Van data tot resultaat | Veel organisaties maken niet optimaal gebruik van hun beschikbare data, terwijl data leidend zou moeten zijn bij het nemen van zakelijke beslissingen. In dit whitepaper leest u wat de gevolgen daarvan zijn en wat u kunt doen zodat u uw data kunt vertalen naar zakelijke acties. |