Fellowes Brands|
Kantoormedewerkers voelen zich niet verantwoordelijk voor het zorgvuldig omgaan met vertrouwelijke informatie. Werknemers schuiven de verantwoordelijkheid graag af op anderen. 62 procent vindt de officemanager de aangewezen persoon om regels op het gebied van vertrouwelijkheid te handhaven. Daarnaast vindt 46 procent van de kantoormedewerkers dat voldoen aan de wetgeving omtrent de veiligheid van vertrouwelijke informatie een taak is voor de directie.
Geen regels
Het is niet verwonderlijk dat medewerkers zich niet verantwoordelijk voelen. Bijna een kwart van de organisaties (23%) heeft namelijk geen duidelijke voorschriften van hoe om te gaan met gevoelige informatie. Hier ligt dus nog een belangrijke taak voor organisaties. Zonder duidelijke regels voor de omgang met vertrouwelijke informatie, is de impact van de mogelijke gevolgen niet bekend. Zo maakt het overgrote deel van de kantoorwerkers (80%) zich helemaal geen zorgen na het weggooien van papieren documenten. Nog eens 40 procent versnippert zelden of nooit papier.
Bron: Fellowes Brands
Via de ICT nieuwsbrief houden wij u maandelijks op de hoogte van al het laatste nieuws rondom ICT. Inschrijven kan hier.