ICT informatiecentrum|
Mobiele CRM toepassingen laten betere resultaten zien, volgens diverse onderzoekers. Waar ligt dat aan en is het ook voor u weggelegd?
Mobiel CRM geeft onder meer:
- Kortere salescyclus
- Directe toegang tot klant en/of productinformatie
- Eenvoudig kunnen samenwerken, vanaf elke locatie
- Stijgende productiviteit na toepassing mobiele CRM
Wat is de juiste keuze?
Om tot een juiste keuze voor mobiele CRM te komen moet u een paar zaken in acht nemen; Is er al een CRM? Zo ja, hoe kunt u die integreren met mobiele CRM? En met andere systemen? En moeten ze wel integreren? Webbased versies van CRM kennen vaak al een mobiele versie en anders is een overstap wat eenvoudiger gemaakt vanwege de maandelijkse opzegtermijn. Ook dan moet u echter nog steeds kiezen.
Tijdswinst
Kijk eens of uw medewerkers echt baat bij mobiele CRM hebben: zijn ze veel op pad, moeten ze veel gegevens opschrijven en later invoeren, wat kost de meeste tijd etc. Zit er echt winst in, dan moet u de keuze maken voor een tool die aansluit op uw wensen. Let op de functionaliteit. Test het eerst en bedenk nieuwe functies die mogelijk zijn met mobiel, zoals integratie met Google Maps. Mits de winst in verhouding is met de kosten.
Koppelen mobiel CRM aan bestaande systemen
Omdat het lastig is alles te weten zijn er adviessites, zoals appwiki, die veel inzichten verschaffen over bijvoorbeeld integraties van mobiel CRM met bestaande systemen. Dat kan veel extra inzichten geven en kosten besparen.
Bron: Appwiki / Techzine
Wilt u meer lezen over de visies op actuele en toekomstige ontwikkelingen op het gebied van CRM software en mobiel CRM? Vraag dan het gratis boekje CRM software aan. Via de ICT nieuwsbrief kunt u maandelijks op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen en nieuwtjes op het gebied van CRM software. U kunt zich hier inschrijven.