Updates zijn bedoeld om bugs op te lossen en nieuwe beveiligingspatches te installeren. Maar er kunnen ook nieuwe bugs in zitten die tot storingen of security risico’s leiden. Verder kan in de nieuwe software functionaliteit geschrapt zijn en is er soms veel meer opslagcapaciteit voor nodig. Al die redenen kunnen eindgebruikers ervan weerhouden om een update te installeren. Ook bij andere partijen kan weerstand zijn. Denk aan IT managers die niet altijd prioriteit aan updates en patchontwikkeling geven. Verder bepalen managers en CEO’s het algehele updatebeleid op basis van uptime, functionaliteit en gebruiksgemak. De overstap naar nieuwe softwareversies mag dat niet ondergraven. In het technische traject spelen applicatiebeheerders en testers een rol. Updates brengen extra werk mee. Kortom, niet alle partijen zijn op voorhand bereid om updates te accepteren en te implementeren. Het is dus zaak om iedereen tijdig op één lijn te krijgen.
Meer interessante kennis en informatie
Handboek softwareselectie | Om te voorkomen dat gebruikers met hun hakken in het zand gaan staan als er nieuwe bedrijfssoftware wordt aangeschaft, doet u er goed aan om uzelf goed voor te bereiden. In dit boek leest u de belangrijkste softwareselectie adviezen. Noodzaak van moderne ICT | Een crisis laat zien hoe belangrijk moderne ICT is. Bedrijven die de kansen hiervan altijd hebben benut, ondervinden minder hinder in tijden van tegenslag. In dit artikel leest u daar meer over. |