Artificial Intelligence wordt steeds belangrijker voor de besluitvorming. Volgens een publicatie van de Amerikaanse businessschool MIT Sloan Management moet een organisatie drie stappen zetten om een succesvol AI systeem op te zetten dat de besluitvorming efficiënt en effectief kan ondersteunen:
- Creëer een dataset met gegevens van veel bedrijven om hun ‘bedrijfs-DNA’ in kaart te brengen en voeg zo mogelijk hun bedrijfsresultaten toe.
- Ontwikkel een kwantificatiemethode om bedrijven te evalueren op concurrentievermogen en ontwikkeling.
- Gebruik AI voor interne verbetering door een model te ontwikkelen dat voorspelt hoe de prestaties van de eigen organisatie zijn te optimaliseren.
Beslissers die deze aanpak volgen en de beschikbare informatie goed weten te benutten, hebben een structurele voorsprong op de concurrentie.
Meer interessante kennis en informatie
Besluitvorming als knelpunt | Als u nieuwe software of nieuwe technologie succesvol wilt implementeren, dan is niet de nieuwe technologie of nieuwe kennis het grootste probleem, maar ‘oud denken’. In dit whitepaper leest u over waarom zo veel IT-projecten mislukken volgens een ‘a car crash in slowmotion’ scenario. En wat u moet doen om dat te voorkomen. Maak de black box van AI transparant | Om het vertrouwen van consumenten te winnen moeten organisaties verantwoorden hoe ze data gebruiken om AI modellen te bouwen. Wat komt daarbij kijken? |