Het zijn turbulente tijden voor het bedrijfsleven. De productiekosten stijgen, loon- en rentelasten nemen toe en er ontstaan steeds meer problemen in leveringsketens. Digitalisering kan het antwoord bieden op deze uitdagingen.
Uit onderzoek van Accenture blijkt dat bedrijven die tijdens de pandemie vol hebben ingezet op digitalisering nu vijf keer sneller groeien dan de achterblijvers. Nu zijn er opnieuw onzekere tijden aangebroken zijn, wordt digitalisering weer als wapen in de concurrentiestrijd gebruikt. Volgens Statista geven bedrijven dit jaar wereldwijd ruim 19 miljard dollar uit aan robotisering en intelligente procesautomatisering. Twee jaar geleden was dat nog een kleine 14 miljard dollar.
Meest genoemde reden voor de digitalisering is het verhogen van de efficiëntie en de winstgevendheid en het creëren van een ultieme klantervaring. Verder worden AI en machine learning ingezet om toeleveringsketens te optimaliseren en een antwoord te vinden op stijgende inkoopprijzen. Verder willen bedrijven de betrokkenheid van werknemers vergroten door automatsering van repetitieve taken (RPA).
Lees verder
Starten met een AI project – Bekijk specialisten en oplossingen
Digitale transformatie – Alle eigenschappen en voordelen uitgelegd
Volledig artikel – Lees hier de complete tekst
Digitale transformatie – Alle eigenschappen en voordelen uitgelegd
Volledig artikel – Lees hier de complete tekst
Vaker dit soort berichten lezen? Meld u aan voor de ICT nieuwsbrief