Nederlandse marketeers verkennen volop nieuwe strategieën en tools om hun doelgroepen te bereiken. Dat blijkt uit het rapport ‘Not Another State of Marketing’ van HubSpot. Zo maakt bijna drie kwart gebruik van account based marketing, waarbij klanten volledig gepersonaliseerd benaderd kunnen worden. Helaas worden doorgaans nog traditionele systemen ingezet bij het implementeren van dit soort initiatieven. Hoewel Nederlandse organisaties voorop lopen in de automatisering van bedrijfsprocessen, komt slechts 13% van de investeringen hierin ten goede aan marketing. Bovendien leiden nieuwe strategieën bij een kwart niet tot het gewenste resultaat, omdat er onvoldoende gegevens beschikbaar zijn om potentiële klanten optimaal te segmenteren en te adresseren. Oude (legacy) CRM systemen en marketingsoftware remmen de vernieuwing.
Meer interessante kennis en informatie
Gratis kennis | Heeft u nog geen CRM systeem in gebruik of is uw huidige systeem aan vervanging toe? De gratis CRM box biedt u kennis over het selecteren en implementeren van CRM software. Oud denken | Één van de belangrijkste oorzaken dat er zoveel IT projecten mislukken is ‘oud denken’. Dit is het geval als bestaande oplossingen en bestaande processen als uitgangspunt dienen van de nieuwe oplossing. Iedereen die een IT project start of over nieuwe bedrijfssoftware nadenkt, moet dit boek dan ook zeker gelezen hebben. Dat kan gratis. |