- Bepaal de scope – Deze stap bepaalt welke relaties en gegevens u gaat meenemen. Kijk daarbij zowel naar de status van attributen (zijn de velden leeg of ingevuld) als naar het type record (bijvoorbeeld zakelijke of particuliere klanten).
- Maak een plan van aanpak – Breng daarbij in kaart welke systemen relevante informatie bevatten voor de analyse. Denk aan systemen voor klantbeheer, maar bijvoorbeeld ook aan de contractadministratie.
- Analyseer de data – Kijk eerst hoe de data is opgebouwd en wat moet worden opgeschoond. Verleg daarna de focus naar de status van het record. Zijn relaties bijvoorbeeld actief of inactief.
- Schoon de data op – Beoordeel alle gevonden issues van attributen en de status van records. Maak per issue een keuze en houdt bij het opschonen rekening met de regels in de verschillende systemen zodat het aangepaste relatiebestand goed verwerkt kan worden.
- Laad de data in de systemen – De schone data is in de oorspronkelijke systemen te verwerken, maar er kan ook een centraal systeem worden opgezet voor alle relatiedata.
Meer interessante kennis en informatie
CRM software | Met een CRM systeem is succesvol relatiebeheer mogelijk, wordt uw acquisitie eenvoudiger en communiceert u sneller met klanten, prospects en leveranciers. Overweegt u nieuwe CRM software? Maak dan gebruik van de CRM box: de meest complete en meest gebruikte informatie over het selecteren en implementeren van CRM software, productinformatie, de beste adviezen van CRM specialisten en meer. Groeiende stroom aan documenten | Organisaties krijgen vaak te maken met een groeiende stroom aan documenten. Hoe beheert u deze? Hoe blijven ze geordend? De mogelijkheden van digitaal informatiebeheer worden in dit gratis e-boek toegelicht. Daarnaast leest u over de vijf stappen die nodig zijn om een DMS oplossing te kunnen selecteren. |