De transformatie naar een digitale organisatie is geen keuze maar een harde noodzaak. Welke aspecten komen bij die transitie kijken en hoe ver zijn organisaties op dit moment?
Digitaal volwassen worden vraagt niet alleen om het inzetten van de nieuwste technologie. Ook de organisatie, bedrijfscultuur, strategie en klantfocus spelen een belangrijke rol. De inrichting van de organisatie moet het mogelijk maken om voortvarend te reageren op veranderingen. Daarbij horen ook tools om snel scenario’s door te rekenen. De bedrijfscultuur en strategie moet niet alleen gericht zijn op efficiencyverhoging maar ook het ontwikkelen van nieuwe digitale verdienmodellen.
Verder dient de data volledig zicht te geven op de klantbehoeften in elke fase van de customer journey. Uit onderzoek van zowel Gartner als Cognizant blijkt dat bedrijven momenteel op een derde van het traject naar digitale volwassenheid zitten. Uitgangspunt voor het nieuwe ‘digitale normaal’ is ABC, wat staat voor analytics, big data en de cloud.
Lees verder
Nederlandse industrie digitaliseert snel
Download het gratis e-boek over digitale transformatie
Lees alles over klantgericht ondernemen
Bekijk de boeken over data
Acht valkuilen bij de digitale transformatie
Download het gratis e-boek over digitale transformatie
Lees alles over klantgericht ondernemen
Bekijk de boeken over data
Acht valkuilen bij de digitale transformatie
Meer interessante kennis en informatie
Goed voorbereid zijn | De gratis bedrijfssoftware box helpt u bij het selecteren en implementeren van bedrijfssoftware. De box bevat e-boeken, stappenplannen, checklists, tips en adviezen. Bedrijfsvoering veranderen | Met digitale transformatie kunt u uw bedrijfsvoering veranderen. In dit gratis e-boek leest u wat digitale transformatie is en hoe u dit kunt inzetten in uw organisatie. |