Bedrijven uit verschillende landen en sectoren hebben deelgenomen aan het Customer Experience Innovation onderzoek van Gartner. Uit dit onderzoek blijkt dat vooral veel wordt geïnvesteerd in Customer Analytics. Ook dit jaar heeft 52% zich voorgenomen hierin meer te investeren.
Technologieën die de komende drie jaar de grootste impact zullen hebben op Customer Experience (CX) projecten zijn kunstmatige intelligentie (53%), virtuele klantenassistenten & chatbots (39%) en omnichannel engagementoplossingen (37%). Men investeert hierin om klanten beter te bedienen, maar ook om klanttrajecten en klantbehoeften te analyseren, de ‘Voice of the Customer’ (VoC) beter te monitoren en meer rendement te behalen op de digitale marketing.
Suggesties om verder te lezen:
Hoe uw key-users nieuwe softwareoplossingen saboteren (Artikel)
Vier tips voor verbetering van de customer performance (Artikel)
Alle berichten over CRM software
Gratis voor u beschikbaar:
Bedrijfssoftware box (voor selectie van ERP, CRM, HRM, DMS, TMS, BI oplossingen)
Ook interessant
Alle gratis boeken (ICTboekensite.nl)
Alle whitepapers (ICTwhitepapers.nl)