Koplopers in de digitalisering van de supply chain nemen steeds meer afstand. Dat is in competitieve markten een gevaarlijke ontwikkeling voor de achterblijvers. Op de onderstaande manier kan je een inhaalslag realiseren.
Wie niet op tijd levert, verliest omzet en klanten aan de concurrentie. Om snel te kunnen schakelen, zijn verschillende factoren van belang. Zorg allereerst voor actuele en gedetailleerde informatie. Beperk je daarbij niet tot je eigen deel van het netwerk.
Bij het vervoer van goederen zijn allerlei partners betrokken, zoals expediteurs, vervoerders en douaneautoriteiten. Als de juiste data niet voorhanden is bij de juiste partijen worden beslissingen te traag genomen. Vertaal de informatie daarom naar robuuste en bij voorkeur geautomatiseerde datavoorzieningen en processen. Gebruik daarnaast AI tools om trends te signaleren en te leren van historische data.
Lees verder
Connected supply chains
Meer over supply chain management op ICT kennishub
Volledige artikel
Meer over supply chain management op ICT kennishub
Volledige artikel
Vaker dit soort berichten lezen? Meld u aan voor de ICT nieuwsbrief