De belangrijkste aanleiding om uw CRM systeem te vervangen, is omdat het oude piept en kraakt. Technisch zijn er problemen, koppelingen met andere systemen of websites werken niet goed, het systeem wordt te traag, er is weinig te halen uit de beschikbare klantdata, het systeem voorziet niet in slimme manieren van leadgeneratie of communicatie met klanten en prospects wordt steeds omslachtiger uitvoerbaar.
Voordelen en kansen
In de meeste gevallen wordt het vervangen van CRM software ingegeven door problemen en beperkingen die worden ervaren. Logischer zou zijn om niet pas nieuwe CRM software te overwegen als er problemen zijn, maar juist als de realisatie er is dat een moderne CRM oplossing uw organisatie grote voordelen en kansen kan bieden. Dat het dus bijvoorbeeld gemakkelijker wordt om leads te genereren, dat u meer belangrijke informatie kan halen uit uw klantdata, dat u eerder en beter weet waaraan salesmensen hun tijd moeten besteden, dat mailings en nieuwsbrieven sneller gemaakt en verzonden kunnen worden, enzovoort. Kortom, dat klantrelaties beter worden, verkopen gemakkelijker wordt en uw omzet en winst toenemen, omdat uw klantgerichtheid verbetert.
Oplossing zoeken
CRM software is dan ook niet een IT oplossing voor een klantendatabase, maar een oplossing om meer te verkopen, klanten te binden en het verschil te maken met de concurrentie. Bedrijven die nieuwe CRM software willen, maken voor de selectie en implementatie daarvan gebruik van de CRM box. En omdat CRM software niet alleen over IT gaat, zit daar nu ook een boek bij over succesvol klantgericht ondernemen. Zodat iedereen die nieuwe CRM software wil selecteren, de software ook zo benut, dat uw organisatie er ook echter beter van wordt. Nieuwe CRM is altijd winst.
Vaker dit soort berichten lezen? Meld u aan voor de ICT nieuwsbrief
Lees verder
Gratis CRM box – Complete informatie over CRM software: selectie, implementatie en ontwikkelingen
Succesvol klantgericht ondernemen – Alles over het toepassen van CRM en CX (gratis boek)
Succesvol klantgericht ondernemen – Alles over het toepassen van CRM en CX (gratis boek)
Meer interessante kennis en informatie
Klantgericht werken is het nieuwe normaal | Tijdens de coronacrisis deed PwC onderzoek onder 500 Europese bedrijven. Daaruit blijkt dat klantgedreven werken tijdens de pandemie de beste overlevingsstrategie was. Bedrijven die door hun digitale transformatie klanten digitale of virtuele topervaringen bieden, presteren momenteel het beste. Zo pakt u uw CRM project aan | In dit whitepaper leest u 11 tips die u de handvatten geven die u nodig heeft bij het uitvoeren van uw CRM project. |