CRM apart of als onderdeel van ERP - ICTberichten.nl

CRM apart of als onderdeel van ERP

CRM apart of als onderdeel van ERP
CRM is een belangrijk onderdeel van ERP software. Maar dat wil niet altijd zeggen dat het voldoende functionaliteit biedt. Stel je hoge eisen aan CRM, dan kan een apart CRM platform beter zijn.

ERP software helpt bij het automatiseren van de belangrijkste bedrijfsprocessen. Financiële, administratieve en logistieke functies maken er deel van uit. Dat geldt ook voor CRM functionaliteit. Een goed ERP systeem voorziet daarin en bevat CRM functies die bedrijven in staat stelt om hun sales en klantenservice goed uit te voeren. Maar worden hogere eisen gesteld aan customer relationship management, marketing automation of andere op marketing en sales gerichte taken, dan kan een apart CRM platform beter zijn.

Veel bedrijven hebben voor hun CRM toepassingen voldoende aan de basisfunctionaliteit van ERP software. Maar heb je complexere klantrelaties, een ingewikkelder verkoopkanaal en wil je maximale controle houden op de customer journeys van je klanten, dan is een aparte CRM oplossing vaak beter. Die koppel je dan met je ERP software. Goede ERP systemen integreren naadloos met externe CRM oplossingen. Dan combineer je het beste van twee werelden.

Lees verder

Vaker dit soort berichten lezen? Meld u aan voor de ICT nieuwsbrief