Uit onderzoek van Ordina blijkt dat bedrijven minder ver zijn in de digitale transformatie dan ze vaak denken. Ze investeren en sturen niet voldoende op initiatieven die echte waarde toevoegen.
Veel organisaties richten zich niet op de meest relevante onderdelen van de digitale transformatie, is één van de conclusies van het onderzoek. Dat komt omdat ze vaak geen compleet beeld hebben van de van de activiteiten, de samenhang daartussen en de impact op de strategische doelstellingen. Er is dus geen goede systematiek voor strategisch portfoliomanagement.
Om data en technologie beter in te zetten is meer overzicht en focus nodig. Verder moet de digitale transformatie uitgewerkt zijn in deelstrategieën met roadmaps en ondersteund worden door het management. Versnelling van de digitale transformatie lijkt trouwens voorlopig niet aan de orde, want een kwart van de bedrijven meldt hiervoor momenteel onvoldoende budget te hebben.
Lees het artikel | Vaker dit soort berichten lezen? Meld u aan voor de ICT nieuwsbrief
Lees verder
Kern van digitaliseren – Veelgelezen artikel
Digitale transformatie – Gratis e-boek
Digitaliseren begint met inventariseren – Veelgelezen artikel