Artificial Intelligence (AI) nieuws
ArtificiaI intelligence gaat hard
Artificial intelligence krijgt steeds meer invloed op bijna alle sectoren van het bedrijfsleven. Vraag is inmiddels niet meer of u het gaat toepassen, maar wanneer en hoe.
Lees verder
Artificial intelligence baseert resultaten op algoritmen. De behoefte om die te snappen groeit. Want huidige tools maken alleen duidelijk hoe een algoritme werkt en niet wat de uitgangspunten waren.
Lees verder
Het is niet meer de vraag óf bedrijven artificial intelligence gaan toepassen voor HR, maar wanneer en hoe ze dat gaan doen. En vooral wat de gevolgen daarvan zullen zijn.
Lees verder
Ruim 40% van de bedrijven geeft prioriteit aan artificial intelligence en machine learning projecten. Maar vaak kosten die projecten veel tijd en valt het resultaat tegen. Hoe voorkomt u dat?
Lees verder
Board members overzien de kansen en bedreigingen van artificial intelligence nog niet goed. Dat vraagt om verandering, voordat de bestaande concurrentie of nieuwe marktpartijen actief worden.
Lees verder
Inmiddels maakt ruim de helft van de bedrijven in de maakindustrie gebruik van artificial intelligence (AI) in de productieomgeving. Er zijn echter nog wel wat obstakels bij de implementatie.
Lees verder
Bedrijven die volop inzetten op de digitalisering van hun financiële processen, behalen veel betere resultaten dan hun concurrenten. In het (gratis) boek Digital Finance leest u hoe u dat ook bereikt.
Lees verder
De meeste organisaties beschikken niet over enorme datapools. Toch kunnen ze meer data voor artificial intelligence doeleinden inzetten, dan ze denken. Waar liggen de mogelijkheden?
Lees verder
De groeiende hoeveelheid data in supply chains is inzetbaar om slimme algoritmen te ontwikkelen. Deze zijn zeer geschikt om huidige én nieuwe processen verder te automatiseren.
Lees verder
Door de opkomst van geautomatiseerde beantwoording van klantvragen lijkt de rol van servicemedewerkers uitgespeeld. Maken chatbots hen overbodig of blijven zij nodig?
Lees verder
Artificial intelligence biedt volop kansen om bedrijfsprocessen slimmer in te richten en klantgerichter te opereren. Maar er zitten wel wat adders onder het gras.
Lees verder
Artificial intelligence is een hype, maar veel bedrijven begrijpen nog niet goed wat je er eigenlijk mee kunt en wat de voorwaarden zijn voor een succesvolle toepassing.
Lees verder
Eén aspect speelt bij alle actuele ICT trends en ontwikkelingen een hoofdrol: data. Digitale transformatie draait om data en datagedreven werken bepaalt in toenemende mate het succes van bedrijven.
Lees verder
Om efficiënter en slimmer te werken, gaan veel organisaties sterker inzetten op AI. Maar ze missen kansen om dat kosteneffectief te doen. Waar liggen de verbeteringsmogelijkheden?
Lees verder
Slechts 11 procent van de werknemers verwacht dat artificiële intelligentie de komende vijf jaar invloed heeft op hun functie. Dat percentage ligt hoger bij het management en de datateams.
Lees verder
Volgens Forbes hebben organisaties vorig jaar 62 procent meer uitgegeven aan kunstmatige intelligentie. Maar hoe is AI maximaal te benutten in deze onzekere tijden?
Lees verder
Artificial Intelligence wordt steeds belangrijker voor de besluitvorming. Wat zijn volgens experts de stappen om een effectief AI systeem op te zetten?
Lees verder
Om het vertrouwen van consumenten te winnen moeten organisaties verantwoorden hoe ze data gebruiken om AI modellen te bouwen. Wat komt daarbij kijken?
Lees verder
Het lijkt logisch om machine learning in te zetten bij het voorraadbeheer. Maar de implementatie vraagt goede afwegingen vooraf. Welke vragen moeten eerst beantwoord worden?
Lees verder
Het blijft voor veel bedrijven een uitdaging om concrete bedrijfsresultaten te boeken met AI toepassingen. Dat komt met name omdat die toepassingen geïsoleerd worden ingezet.
Lees verder
Uit interviews met AI directeuren van toonaangevende Nederlandse bedrijven kwamen vier praktische adviezen naar voren om AI projecten succesvol te laten verlopen.
Lees verder
Bij complexe beslissingstrajecten worden steeds vaker algoritmes ingezet. Is dat een goede zaak of gaat daarmee ‘de menselijke maat’ verloren?
Lees verder
Om de klantenservice en operationele efficiëntie te verbeteren, maken steeds meer organisaties gebruik van tools voor procesintelligentie. Een nieuwe en waarschijnlijk belangrijke vorm van AI.
Lees verder
AI wordt steeds vaker ingezet om productie- en beheerprocessen in de maakindustrie te ondersteunen en te verbeteren. Hoe gaat u na wat de mogelijke meerwaarde is voor uw bedrijf?
Lees verder
AI biedt nieuwe kansen om efficiënter en effectiever te opereren. Tegelijkertijd zijn er valkuilen op strategische, organisatorisch en technologisch gebied. Hoe zijn die vooraf te dichten?
Lees verder
Een deel van werkend Nederland ziet grote voordelen in robotisering en kunstmatige intelligentie. Maar er zijn ook veel mensen die robots zien als concurrenten voor hun baan.
Lees verder
De angstige verhalen over slimme robots die het leven op aarde bedreigen staan ontwikkeling van artificial intelligence (AI) in de weg. Tijd om kansen en ‘bedreigingen’ te nuanceren.
Lees dit artikel
Uit onderzoek van Capgemini blijken drie factoren die organisaties remmen in de implementatie van intelligent automation: technologie, bedrijfsorganisatie en talent. Bijna de helft van de Nederlandse organisaties (49%) heeft geen leidinggevenden met voldoende belangstelling voor de toepassing van intelligent automation. Nagenoeg hetzelfde percentage is ongerust over de veiligheid van data en geeft aan dat het ontbreken van een data management strategie de ontwikkelingen remt.
Lees dit artikel
Dat is de conclusie uit een onderzoek van Capgemini. Intelligent automation combineert robotics process automation (RPA), artificial intelligence (AI) en business process management. Met de volledige implementatie van intelligent automation in Nederland (4%) loopt ons land nog flink achter op de internationaal gemeten 10%.
Lees dit artikel
Berichten archief