Marketing automation en CRM worden steeds vaker ondersteund door een customer data platform (CDP). Deze verzamelt alle klantdata van het hele bedrijf op één plaats. Dat vergroot de slagkracht van uw CRM toepassingen en biedt grote voordelen voor uw marketing en sales.
Een customer data platform kan elk soort klantgerelateerde gegevens integreren: CRM data, demografische data, transactionele data en gedragsdata. Daardoor zijn alle klantgegevens op één plaats beschikbaar en kunt u ze eenvoudiger combineren, ontdubbelen, actualiseren en beheren. Een goed CDP biedt niet alleen mogelijkheden voor de centrale opslag van klantgegevens, maar ook voor profielontwikkeling, segmentatie en de activatie van marketingtools. Dat alles leidt tot meer inzicht in de situatie en het gedrag van klanten en betere rapportages over klantgerichte activiteiten. Verder legt het de basis voor geautomatiseerd uitvoeren van campagnes. Daarmee bereikt u hoog niveau van marketing automation.
Lees het artikel | Vaker dit soort berichten lezen? Meld u aan voor de ICT nieuwsbrief
Lees verder
Data management platform – Uitleg en informatie
Gratis CRM box – Alles over het vernieuwen van CRM toepassingen
Succesvol klantgericht ondernemen – Over CRM, customer experience en de IT daarvoor (gratis boek)