Marketing en sales hebben behoefte aan rapportages om betrouwbare voorspellingen te doen over de pipeline en omzet per product of dienst. De gegevens hiervoor halen ze doorgaans uit CRM- en marketing automation systemen. Maar daarmee zijn prognoses niet altijd voldoende te onderbouwen. Ook finance heeft veel data beschikbaar. Daar zien ze immers alle verkoopcijfers voorbijkomen. Ze weten ook welke investeringen door andere afdelingen worden gedaan en wat die opleveren. Het is dus belangrijk dat finance bij marketing en sales aanschuift om te inventariseren welke cijfers nog missen. Om die cijfers snel en secuur te kunnen leveren, moeten de processen van finance geautomatiseerd verlopen. Denk daarbij aan de facturatie en contractadministratie.
Nieuwe software is nieuwe kennis (Artikel)
Uitstelgedrag bij IT projecten. Herkenbaar? (Artikel)
Tien tips bij de aanschaf van financiële bedrijfssoftware (Artikel)
CRM software steeds aantrekkelijker om te moderniseren (Artikel)
Alle berichten over CRM software
Alle berichten over financiële software
Gratis voor u beschikbaar:
CRM box – Voor iedere organisatie die bezig is of gaat met nieuwe CRM software
Ook interessant
Alle gratis boeken (ICTboekensite.nl)
Alle whitepapers (ICTwhitepapers.nl)