De return on customer experience is niet bij elk bedrijf even groot. PWC heeft de belangrijkste aanbevelingen voor verbetering in kaart gebracht. Het ICT informatiecentrum voegt er nog een verbetering aan toe: goede CRM software. Zonder moderne software voor sales en account management is een optimale klantbeleving sowieso lastig realiseerbaar.
Volgens PWC moet elke organisatie zelf onderzoeken op welke manieren de klantbeleving het beste is te versterken. Toch zijn er een aantal gemeenschappelijke uitgangspunten:
- Tevreden medewerkers verhogen de klanttevredenheid. Denk in dit verband aan het nieuwe fenomeen van de chief happiness manager. Hierbij kan HRM software een rol spelen
- Creëer een community rond een hoger bedrijfsdoel. Een voorbeeld is Tony Chocolonely dat de chocoladesector ‘slaafvrij’ wil maken.
- Overtref de verwachtingen van klanten. Bijvoorbeeld door ze sneller en beter te helpen dan ze verwachten. Dan zijn ze best bereid meer te betalen.
- Maak het potentiële kopers makkelijk. Bij sommige artikelen willen ze bijvoorbeeld online geen tientallen productvarianten voorgeschoteld krijgen.
- Krijg meer inzicht in het koopgedrag. Koopt een klant online of liever in een winkel? Wie gaat voor dagaanbiedingen en wie voor duurzame producten?
- Geef iets terug voor de data die klanten afstaan. Bijvoorbeeld wandelroutes voor klanten van een sportzaak of inrichtingstips van een woonwinkel.
- Aanbeveling ICT informatiecentrum: goede CRM software. Met een CRM systeem is succesvol relatiebeheer mogelijk, wordt uw acquisitie eenvoudiger en communiceert u sneller met klanten, prospects en leveranciers.
Suggesties om verder te lezen:
CRM software selectie (Gratis e-boek)
CRM of administratie in Excel kan echt niet meer (Artikel)
Groeiende investeringen in klantervaringen (Artikel)
Alle berichten over CRM software
Gratis voor u beschikbaar:
CRM box – Voor iedere organisatie die bezig is of gaat met nieuwe CRM software
Ook interessant
Alle gratis boeken (ICTboekensite.nl)
Alle whitepapers (ICTwhitepapers.nl)