Volgens de meeste analisten groeit de CRM markt nog steeds hard. Helaas zijn de meeste organisaties niet tevreden over het resultaat van de CRM implementaties. Wat is de hoofdreden?
De belangrijkste reden voor de ontevredenheid is dat de salesafdeling het gebruik van een CRM systeem ziet als een administratieve last in plaats van een middel om hun performance te verhogen. Ze doen daarom niet meer met het systeem dan strikt is voorgeschreven door het management. Vaak vullen ze velden lukraak in om maar verder te mogen naar de volgende fase in een verkooptraject. Daardoor blijkt de datakwaliteit in het CRM systeem meestal ondermaats.
Het is dus belangrijk om de salesafdeling duidelijk te maken dat het invoeren van de juiste gegevens niet alleen belangrijk is voor de organisatie, maar ook voor hun eigen succes. Verder is het advies om alleen invoervelden op te nemen voor informatie die een bewezen bijdrage levert aan de verkoopresultaten.
Suggesties om verder te lezen:
Gratis CRM box – Voor iedere organisatie die bezig is of gaat met nieuwe CRM software
Implementatie van een CRM systeem (Artikel)
Trends in CRM oplossingen volgens Gartner (Artikel)
Alle berichten over CRM software
Gratis voor u beschikbaar:
Bedrijfssoftware box (voor selectie van ERP, CRM, HRM, DMS, TMS, BI oplossingen)
Ook interessant
Alle gratis boeken (ICTboekensite.nl)
Alle whitepapers (ICTwhitepapers.nl)