Salesmensen en accountmanagers kosten veel geld en verdienen dat – als het goed is – dubbel en dwars terug. Zij hebben goede salarissen en aan alles is gedacht om het ze naar de zin te maken. Hun duurste gereedschap is meestal een auto. Maar het belangrijkste gereedschap is een goed CRM systeem. Dat helpt hen om beter te plannen, structureren, communiceren, organiseren, kansen benutten als deze er zijn, service bieden als het moet en problemen oplossen als die zich voordoen. Bovendien heeft het sales management doorlopend zicht op de momenten dat hulp nodig is of ingegrepen moet worden. Op alle manieren controle op commerciële processen dus.
Betere sales is niet duur
Vreemd genoeg zijn de uitgaven voor goede CRM software al snel te hoog, terwijl een hogere klasse leaseauto wel bespreekbaar is. Voor de prijs van nog geen halve tankbeurt per gebruiker per maand beschikt iedere commerciële medewerker over een moderne CRM oplossing. Die is niet meer te vergelijken met de CRM systemen van een paar jaar geleden. Als u de afgelopen drie jaar niet geïnvesteerd heeft in nieuwe CRM software, gaan de voordelen van cloudoplossingen, mobile CRM of integratie met social media waarschijnlijk aan u voorbij. Terwijl juist dat bijdraagt aan het rendement van uw salesmensen en de kwaliteit van hun werk. Toch eens over nadenken …
Lees meer over CRM software
Gaat u een CRM project starten? Gebruik de CRM box