CRM nieuws
Sales digitaliseert steeds verder. Gaat u ook de volgende stap zetten in CRM en sales automation? In dit nieuwe boek leest u hoe u met CRM en andere applicaties uw ‘ultieme salesmachine’ bouwt.
Lees verder
Zoeken naar de beste CRM software voor uw bedrijf begint met het bepalen van alle requirements. Er is een methode waarmee u snel in kaart brengt wat al uw eisen en wensen zijn.
Lees verder
Met goede CRM software wordt het eenvoudiger om klantgerichter te worden. Maar om sales en marketing echt te optimaliseren is ook een slimme klantstrategie nodig. Hoe ontwikkelt u die?
Lees verder
Industriële bedrijven zijn vooral bezig met het digitaliseren van hun productie. Ze komen niet toe aan digitalisering van hun marketing- en salesactiviteiten. Hierdoor blijven veel kansen liggen.
Lees verder
Klantbeleving (customer experience) is een steeds belangrijkere factor in het commerciële succes van bedrijven. Kent u contactcenter-as-a-service (CCaaS) al? Deze kan u hierbij helpen.
Lees verder
Om commerciële kansen te kunnen benutten, heeft u moderne CRM software nodig. Alle informatie hierover vindt u sinds deze week op de vernieuwde website CRMsystemen.nl.
Lees verder
Marketing automation en CRM worden steeds vaker ondersteund door een customer data platform. Deze verzamelt alle klantdata op één plaats. Dat biedt veel mogelijkheden en voordelen.
Lees verder
Heldere requirements zijn noodzakelijk bij het selecteren en implementeren van CRM software. Maar hoe bepaalt u die? Een goede user story helpt u bij het vinden van de ideale oplossing.
Lees verder
Nieuwe CRM software is geen doel op zich. Als het goed is, wordt de vernieuwing van CRM software gezien als middel voor betere leadgeneratie, sales en accountmanagement. Laat u inspireren.
Lees verder
De belangrijkste aanleiding om CRM software te vervangen, is omdat het oude piept en kraakt. Te weinig is de ambitie om klantgerichter te worden de aanleiding. Terwijl daar de grootste winst te behalen is!
Lees verder
CRM en customer experience (CX) stonden afgelopen jaar al volop in de belangstelling en dat blijft ook in 2022 zo. Goede CRM software is een belangrijke voorwaarde, maar niet genoeg.
Lees verder
Uit onderzoek van PwC blijkt dat bedrijven die tijdens de coronacrisis klanten centraal stelden, beter presteerden dan concurrenten. Hoe kunt u daarop inzetten bij de digitale transformatie.
Lees verder
Klanten verwachten dat een bedrijf hun behoeften begrijpt en daar zowel gericht als proactief op inspeelt. Hoe brengt u de klantreis compleet in kaart en hoe kunt u die reis optimaal begeleiden?
Lees verder
Het opschonen en actualiseren van relatiedata is cruciaal om de klantervaringen te optimaliseren en nieuwe kansen te benutten. Wat komt daarbij kijken?
Lees verder
Nederlandse marketeers zijn koploper in de adoptie van innovatieve tools. Maar het rendement valt tegen, omdat ze nog vaak moeten werken met oude systemen.
Lees verder
Klantdata vertegenwoordigt veel waarde. Hoe kunt u die waarde maximaal benutten, als u klanten tegelijk controle moet geven op het gebruik van deze data? In zeven stappen regelt u het.
Lees verder
Een kwart van de werknemers zegt te overwegen om van baan te veranderen als de software waarmee ze werken niet bevalt. Dat pleit voor meer inspraak inspraak bij aanschafbeslissingen van bedrijfssoftware.
Lees verder
De ervaringen van klanten zijn bij veel bedrijven voor verbetering vatbaar. Wat zijn de oorzaken, hoe kun je die wegnemen en welke rol speelt CRM software daarbij?
Lees verder
Marketing en sales doen vaak ongefundeerde voorspellingen over de verwachte resultaten. Finance heeft de missende cijfers, maar die worden te weinig benut.
Lees verder
Eenvoudige en weinig flexibele CRM systemen van weleer, zijn inmiddels moderne online oplossingen die steeds meer kunnen. Als u met CRM nog achterloopt, is overstappen aantrekkelijk.
Lees verder
De return on customer experience is niet bij elk bedrijf even groot. PWC heeft de belangrijkste aanbevelingen voor verbetering in kaart gebracht. Wij voegen er nog één aan toe.
Lees verder
Afgelopen jaar heeft driekwart van de organisaties meer geïnvesteerd in technologie om klantervaringen te optimaliseren. Welke klantinformatie wordt vooral geanalyseerd?
Lees verder
Hoewel de CRM markt volgens de meeste analisten nog steeds hard groeit, zijn de meeste organisaties niet tevreden over het resultaat van de implementatie. Wat is daar de reden van?
Lees verder
Gartner signaleert een explosieve groei van investeringen in CRM software, met name voor de customer experience. Er wordt zelfs al meer aan uitgegeven dan aan database management systemen.
Lees verder
CRM applicaties moeten snel en flexibel nieuwe businessmodellen kunnen ondersteunen. Wat zijn de belangrijkste trends en hoe spelen de CRM leveranciers daarop in?
Lees verder
Slimme software maakt het mogelijk om klantgedrag real time te volgen en te analyseren. Dat leidt tot verbetering van de customer performance. Vier tips om ervan gebruik te maken.
Lees verder
Sommige sectoren kunnen het werk al niet meer aan. Teveel opdrachtgevers, te weinig vakmensen. De lang gehoopte economische groei is prettig, maar stelt ook hogere eisen aan de efficiency van interne processen. Zoals alles rondom klantcontact. Met moderne CRM oplossingen (in de cloud) wordt dat echt eenvoudiger. Bent u eraan toe? Maak dan gebruik van de gratis CRM box.
Lees verder
Sales ontvangt groei- en omzetdoelstellingen van het management. Voor het individueel aansturen van salesmensen is het lastig om de algemene doelstellingen te vertalen naar persoonlijke. Goede data kan hierbij helpen.
Lees dit artikel
Salesmensen zijn belangrijk. Hun duurste gereedschap is vaak een auto. Maar het belangrijkste gereedschap is een goed CRM systeem. Waar wacht u op? De kosten zijn geen issue meer.
Lees verder
Beslissingen over een nieuwe CRM oplossing worden steeds sneller genomen, merken we. Te snel om verstandige keuzes te maken, lijkt het.
Lees verder
Het belang van klanten hoeft geen betoog, het belang van goede klantdata evenmin. Maar hoe haalt u uit uw klantdata wat erin zit en voldoet u aan de privacyregels? De antwoorden op deze en andere vragen krijgt u tijdens Customer Identity & Customer Data Management congres op 14 november in Rotterdam. Als eindgebruiker kunt u daar gratis naar toe.
Lees verder
Het is een mooie klus voor in de zomerperiode, maar zeker ook voor daarna: het opruimen van uw CRM systeem. Waarom? Omdat u commercieel veel meer kunt halen uit actuele, gestructureerde data. U kunt uw klanten dan weer persoonlijker benaderen en gerichter te werk gaan.
Lees dit artikel